Skip to main content

Γεννημένος στην Ινδιανάπολη από οικογένεια γερμανικής καταγωγής, ο Ράισνερ σπουδάζει στο Βερολίνο, όπου αποκτά εξαιρετική κατάρτιση στον τομέα της αρχαίας Ανατολής. Με το γυρισμό του στις Ηνωμένες Πολιτείες, διορίζεται καθηγητής αιγυπτιολογίας, αλλά κάνει άλλα όνειρα. Εκείνο που ο Ράισνερ αγαπά πάνω απ’ όλα είναι η ζωή στο χώρο των ανασκαφών στο κέντρο της ομάδας του. Οι δύο κύριοι αρχαιολογικοί πόλοι του είναι το οροπέδιο της Γκίζας και η Νουβία. Στην Γκίζα, φέρνει στο φως πολλές πυραμίδες και τάφους, όπως εκείνον της βασίλισσας Χετεφερής, μητέρας του Χέοπος, του οποίου ο εξαίρετος εξοπλισμός αποτελεί ένα από τα κοσμήματα του Μουσείου του Καΐρου. Τελειοποιεί επίσης την ανασκαφική τεχνική και καταλείπει αρχείο 60.000 φωτογραφιών σε γυάλινες πλάκες. Επί 40 περίπου χρόνια, ο Ράισνερ μετέτρεψε την κατοικία του, που βρισκόταν μέσα στο χώρο της Γκίζας, τη «Βάση Χάρβαρντ», σε κέντρο συνάντησης επιστημόνων και παθιασμένων οπαδών της αρχαιολογίας όλου του κόσμου. Τα αρχεία του βρίσκονται στο Μουσείο Καλών Τεχνών της Βοστώνης. Προτιμώντας τη ζωή και την εργασία στην Αίγυπτο, ο Ράισνερ αρνείται να επιστρέψει και να διδάξει στην Αμερική. Είναι θαμμένος στο χριστιανικό νεκροταφείο του Καΐρου. Κατά τη δεκαετία του 1930, η Αίγυπτος καταλαμβάνεται εξ εφόδου από τους Aμερικανούς. Ανάμεσά τους ο Χέρμπερτ Ουίνλοκ, ο οποίος εργάζεται για λογαριασμό του Μουσείου Μετροπόλιταν της Νέας Υόρκης, και ανακαλύπτει στο Ντέιρ-ελ-Μπαχαρί τον άθικτο τάφο του καγκελαρίου Μεκέτ-ρε, γεμάτο με ξύλινα μοντέλα που αναπαριστούν με εξαίρετο τρόπο την καθημερινή ζωή στις όχθες του Νείλου στις αρχές της δεύτερης χιλιετίας π.Χ. Τα αντικείμενα αυτά μοιράζονται σήμερα το Μουσείο του Καΐρου και το Μετροπόλιταν της Νέας Υόρκης.

  • Σκηνοθεσία: XAVIER SIMON
  • Παραγωγή: CINETEVE